Sponsored Advertiser

Translate to Your Language

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic

Friday, December 10, 2010

Website dah siap..yahuuuu

[banner website aku yang tak seberapa]
Assalamualaikum...hehe..dah lama tak update blog aku ni...aku busy menyiapkan website bisnes baju aku.MyEm0.Com .

Aku pakai hosting dari jomhosting.net dengan pakej domain dan hosting 500mb cuma RM60 sahaja. Beli yang murah2 je untuk permulaan. Nanti tambah la. Kalau korang nak pakai hosting sendiri juga, elok la singgah sekejap ke jomhosting.net ni. jenguk2 harga hosting ngan domain.huhu klik dibawah

Malaysia Cheap Web Hosting

Selepas berhempas pulas aku buat research,try and error, akhirnya siap juga website aku dengan menggunakan platform self hosting wordpress. aku tak pandai guna wordpress pun. tapi baru je belajar guna masa nak buat website aku tu. dan ini hasilnya.MyEm0.Com

1 hari mempelajari apa itu cpanel dan bagaimana nak guna cpanel
3 jam belajar bagaimana nak masukkan worpress software dalam cpanel.
4 hari pilih theme wordpress dan setting theme wordpress tu bagi elok. Kiranya aku kena tahu la pasal kod yang format CSS /php ni. itupun still tak paham lagi dengan kod css dan php ni.
3 jam untuk setting widget dan plugin. time ni la seronok, sebab dah laju buat website. just masukkan widget, cari widget yang sesuai.hehe
2 jam untuk masukkan pos. 2 jam ni, masukkan pos je pasal katalog, baju korporat, tshirt, cenderahati, jaket kilang dan sebagainya.
1 jam untuk check balik tambahan apa-apa yang patut.dan akhirnya malam tadi siap juga..hehe..

Oleh itu rakan-rakan sekalian, kalau ada masa, lawat la website/blog bisnes baju aku tu..hehe...MyEm0.Com


http://tinyurl.com/affiliatenew

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...