Sponsored Advertiser

Translate to Your Language

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic

Friday, April 9, 2010

Tension yang amat



Tension, sume orang ada perasaan ni bila terlalu banyak masalah atau kerja yang belum disiapkan...hmmm, keadaan ni pun berlaku kat aku...semakin dekat dengan final, aura dan bahang ketensionan ni makin kuat..seolah-olah nak makan aku..kalau tension ni macam nyamuk, dah lame aku bnuh mende ni..mesti lepas bunuh tu, wat keje pun relak je....
Tension....haish..tension btol la...rasa takut final nanti..bleh ke aku buat?mampu ke aku jawab exam final tu dengan markah fullmark?hmmm, ntah la...

tension ni, kita kene setelkan secara perlahan-lahan, lawan perasaan hati tu...caranya macam ni:
  1. kita listkan keje atau masalah kita yang belum setel....
  2. buat jadual dan rancang yang mana harus disetelkan dahulu
  3. mulakan segala perbuatan tu dengan bismillah
  4. relak, tenangkan fikiran, jangan kelam kabut...
  5. lepas siap sume keje..bc alhamdulilllah...

ni je petua yang aku amalkan selame ni..mujarab beb..tapi, bila keje terlalu banyak.....short circuit la kjap otak aku...huhu......

Blogger Templates

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...